Skövde
26 Aug 2024
Mån, Ons
0 kr

Är du förberedd om krisen kommer?

Civilförsvarsförbundet erbjuder nu i samverkan med Medborgarskolan kostnadsfria
utbildningar till allmänheten inom konceptet Din trygghet. Utgångspunkten är våra grundbehov (mat, vatten, värme, information och sömn). Utbildningspaketet Din trygghet består av flera delkurser och den obligatoriska delen är Hemberedskap. Din kursledare är Kenneth Lanner från Civilförsvarsförbundet med mångårig erfarenhet av hemberedskap.

TILLFÄLLE 1 MÅNDAG 26/8 kl.18:00-19:30 på Medborgarskolan i Skövde

Hemberedskap -Är du förberedd om krisen kommer? Här får du grundläggande kunskap om hur du kan  stärka din beredskap.

TILLFÄLLE 2 ONSDAG 28/8 kl.18:00-19:30 på Medborgarskolan i Skövde.

Allmän brandkunskap- Har du brandsäkrat din egen bostad? I detta moment får du information om förebyggande brandkunskap. Åtgärdskedjan rädda – varna – larma – släck och vad den innebär ingår.

Obs! Kravet från MSB som Civilförsvarsförbundet följer är att man måste gå Hemberedskap tillfälle 1 för att få tillgång till del 2 om Allmän Brandkunskap.

Varmt välkommen med din anmälan!

Frågor? Ring Anna på Medborgarskolan 176 169 58 93