Umeå
12 Okt 2024
Lör, Sön

Fullbokad. Anmäl dig som reserv!

Äntligen har vi en helgkurs i silversmide, riktad till dig som har hållit på tidigare och vill fördjupa dig.

Innehåll
Under kursen repeterar kursledaren de olika arbetsmetoderna och metallens egenskaper, där det behövs. Du fördjupar dig ytterligare i silversmidets möjligheter och formar kursen utifrån dina önskemål med ledarens hjälp. Ta gärna med dig förslag på smycken som du skulle vilja göra!

Upplägg
En helgkurs på två tillfällen. Vi pratar om material, verktygsvård, arbetsgång mm. Arbetet sker självständigt under ledarens handledning.

förkunskaper
För denna kurs är det bra att ha gått silversmide tidigare och ha en idé om vad du vill ägna dig åt, då en helg passerar väldigt fort.

Clara Sjöqvist är vår kursledare för denna kurs. Hon är en kreativ person med goda kunskaper inom hantverket och med ett öga för form.

Kursmaterial
I kursavgiften ingår ett arbetshäfte om silversmide. Alla verktyg och annat material som behövs för kursen finns i lokalen. Silverpriset hos oss ligger idag på 15:-/gram. Detta betalas med swish eller via faktura efter avslutad kurs.

Tänk på att du är i en verkstad. Ta på oömma kläder.
Hiss finns. Ring 090-77 96 11 så hjälper vi dig.

Invänta kallelse och faktura före kursstart. Observera att om kursen inte har tillräckligt med deltagare kan kursstarten bli framflyttad.

Har du frågor?

Maila verksamhetsutvecklare

helena.bylund@medborgarskolan.se

Medborgarskolan Umeå (Nya Verkstan)