Stockholm
26 Apr 2025
Lördagar
Athanasia Tsiligkiri

Drömmer du om att resa till Grekland?

Upptäck charmen med Grekland på ett djupare plan genom att lära dig språket! Vår kurs "Grekiska inför resan" ger dig de grundläggande fraserna och kunskaperna du behöver för att klara dig på restauranger, i butiker och när du möter lokalbefolkningen.

Innehåll

• Lär dig praktiska fraser och ord
  • Perfekt för nybörjare

Du får bland annat lära dig:

Alfabetet och siffror
Hur du hälsar och presenterar dig
Resor och transporter. Hur beställer man biljetter och hur tar man sig runt i landet bäst?
Mat och restaurang. Hur beställer du mat på restaurang?
Du får lära dig enkla meningar som hjälper dig att resa runt i landet.
Material: Medborgarskolan material som heter grekiska inför resan

Förkunskaper

Ingen förkunskap krävs.

Kurslitteratur

Kursmaterialet 'Grekiska inför resan' ingår

Athanasia Tsiligkiri kommer från Thessaloniki i Grekland och hon har undervisat i grekiska på Medborgarskolan i över 20 år. På dagtid arbetar hon som lärare för ungdomar
Alla våra kursledare genomgår Medborgarskolans pedagogiska grundkurs och erbjuds ett internt utbildningsprogram med möjlighet till fortsatt personlig och pedagogisk/metodisk utveckling.

Alla kursstarter är preliminära. Du får en kallelse till kursen med definitivt startdatum ca 7 dagar före kursstart.

Rabatt hos Bokus och Akademibokhandeln
Under den termin som du är deltagare hos Medborgarskolan får du 6 % rabatt på www.bokus.com och 10 % på Akademibokhandeln.
Läs mer om hur du gör på Rabatt på kursmaterial

Medborgarskolan

Hagagatan 23 A, Stockholm