Helsingborg
16 Sep 2024
Måndagar
Nathalie Drakemyr

Locka fram kroppens naturliga rörelser med musik! Fria rörelser i dans främjar bland annat andning och kroppsmedvetenhet, samtidigt som du njuter av musiken och nuet. Du rör dig i dans helt efter dina egna förutsättningar, alla kan vara med.

Ingen koreografi - inga krav - ingen värdering. Vi utför fria rörelser till musik för att hitta dansens hälsosamma kraft. Målet är att röra sig i medveten närvaro, och när du lärt dig det tar du med dig kunskapen in i vardagen. Varje kurstillfälle blir en välbehövlig stund för dig, din kropp och ditt sinne, och glädjen att få dansa tillsammans. Kursledaren Nathalie inspirerar till nya rörelser och guidar dig varsamt genom både dans och avslappning. Du kan dansa stående, sittande eller liggande - det är endast din kropp, din energi och lust som sätter gränserna!

För vem
Inga förkunskaper krävs, bara ett öppet sinne.

Nathalie Drakemyr. Nathalie började dansa som barn. Efter att först ha bytt dans mot teater har hon nu via teaterns improvisationskunskaper hittat tillbaka till dansens världNathalie är även verksam som teaterlärare hos oss, och har lång erfarenhet av att undervisa både barn och vuxna.

Alla våra ledare har genomgått Medborgarskolans pedagogiska grundkurs. Vi har ett ledarutvecklingsprogram som en del av vårt kvalitetssystem. Där erbjuder vi alla ledare kontinuerlig möjlighet till såväl personlig som pedagogisk/metodisk utveckling.

Klädsel: rörelsevänliga kläder.

Har du läst våra köpvillkor? Ta reda på viktig information innan du anmäler dig eller vänd dig till oss för upplysning. Startdatum i din bokningsbekräftelse är preliminärt, invänta alltid Kallelse innan du går till kurslokalen!

Friskvårdsbidrag
Skatteverket godkänner att du använder ditt friskvårdsbidrag (som många får av sin arbetsgivare) till att gå denna kurs. Gå en eller flera kurser, beroende på hur stort ditt bidrag är. Betala kursavgiften och kontakta oss på 075-241 68 50 / region.syd@medborgarskolan.se för att begära kvitto till din arbetsgivare.

Erbjudande
Gå två kurser inom dans, sång eller musik och få 300 kr rabatt på den andra kursen, eller gå tre kurser och få 500 kr rabatt på den tredje.
Erbjudandet är personligt och gäller endast för fullängdskurser med cirka 10 kurstillfällen. Gäller ej individuell undervisning och går ej att kombinera med andra rabatter.
Kan du få rabatt? Skriv en notering om det i din anmälan och välj "MEDBORGARSKOLAN FAKTURA", så justeras din kursavgift före betalning.

Rabatt på böcker
Alla som går kurs hos oss får rabatt på böcker. Läs mer om hur du gör http://www.medborgarskolan.se/toppmeny/kurser-forelasningar/rabatt-pa-kursmaterial

Medborgarskolan

Gasverksgatan 17, Helsingborg