Skogsglänta.

26 Sep 2024
Dag
0 kr

Den 26 september gästas vi av Jamil Khan - Universitetslektor, miljö- och energiteknik LTH. Välkommen kl. 12.15 - 13.00. Bangatan 6 i Lund.

Sista torsdagen varje månad så bjuder Medborgarskolan Lund och Fridays for Future Lund in till ett lunchsamtal med en Lundaforskare.

Du får lyssna till ett föredrag om forskarens nuvarande arbete och sedan får du chansen att ställa alla dina frågor. Vi har valt att bjuda in forskare som fokuserar på miljö- och hållbarhet på något vis.

Vi träffas i Medborgarskolans lokaler på Bangatan 6 i Lund, mitt emot centralstationen mellan restaurangerna Dubbel Dubbel och Gastronome.

Under lunchsamtalet bjuder vi på kaffe och te, samt en god lunchmacka med räddat bröd genom Food Saving Lund.

Höstens datum är: 26/9, 31/10, 28/11,  kl. 12:15-13:00

Har du någon fråga? Kontakta Anders Axelsson på anders.axelsson@medborgarskolan.se

Välkommen!

Medborgarskolan-Bangatan 6