Karlstad
4 Nov 2024
Måndagar
Christina Josefsson

Här har du som vill utveckla ditt fotograferande med digital och systemkamera chansen att anmäla ditt intresse

Vad händer nu?  Vi kontaktar dig med erbjudande när ett datum och tid för kurs finns!

Innehåll i kommande kurs

Vi  utveckas vidare med vårt fotografiskt seende. Du lär dig att skapa tilltalande bilder med hänsyns till färg, form, ytor, ljus och uttryck. Vi fokurserar framförallt på bildkomposition och ljussättning

Kursen är både informativ och praktisk. Ni arbetar med egen fotografering, diskussioner samt får information - allt för att göra dina egna bilder optimala.

Förkunskaper
Kursen riktar sig mot dig som tidigare fotograferat eller deltagit på vårt fotokolloVi lär oss av varandra utifrån där vi befinner oss.

Alla våra kursledare genomgår Medborgarskolans introduktionskurs och erbjuds ett gediget internt utbildningsprogram med möjlighet till fortsatt individuell utveckling.

Rabatter

Under den termin som du är deltagare hos Medborgarskolan får du 10% rabatt hos Akademibokhandeln och 6% rabatt hos Bokus. Läs mer under förmåner.

• Detta är endast en intresseanmälan
  • Datumet är endst för intresseanmälan, ej kursdatum, det kommer infom om kursdatum senare.
  • Målgrupp . ungdomar ca 10-15 år
  • Du behöver ha med egen kamera / mobil till kursen
  • Vid frågor, funderingar eller specifika behov, tveka inte att kontakta oss.

Medborgarskolan och folkbildning

Folkbildning skapar vi tillsammans i studiecirklar som drivs framåt genom kunskapsutbyte. Studiecirkeln är folkbildningsrörelsens klassiska kursform och kan handla om stort och smått, lokalt och globalt. Den kan genomföras vid träffar eller på distans och den enskilde deltagaren kan påverka cirkelns upplägg och innehåll efter demokratiskt inspirerad modell.

Medborgarskolan är ett humanistiskt studieförbund som ger dig möjlighet att lära, utvecklas och utbyta erfarenheter och tankar med andra människor. Vi har en bred verksamhet och samarbete med föreningar och organisationer inom många olika ämnen.

Medborgarskolan Karlstad Fanfaren

Gustaf Anders Gata 7B, Karlstad