Örebro
8 Mar 2025
Dag
Emma Hansdotter

För dig som längtar efter att förstå mer kring den transformation alla kvinnor oundvikligen kommer genomleva. Befinner du dig mitt i förklimakteriet eller har du redan passerat in i klimakteriet? Eller är du en yngre kvinna som är vetgirig om vad som komma skall? då är det här en kurs för dig!

Under denna dag kommer vi att fördjupa oss i vad klimakteriet och förklimakteriet innebär ur ett yogiskt perspektiv.
Vi kommer använda oss av andningsövningar, dynamiska rörelser och avslappning utöver samtal och informativ kunskap. Du kommer få med dig tekniker att använda i vardagen och förhoppningsvis en större tillförsikt och glädje inför det som sker.

Detta är ett engångstillfälle den 8 mars.

Förkunskaper
Inga förkunskaper krävs! Du jobbar utifrån din kropp och dina egna förutsättningar.

Emma Hansdotter är en erfaren yogi som själv praktiserat yoga i över 20 års tid där dom senaste 15 åren även inneburit att leda andra. Emma har en 500h ISHTA Yoga certifiering med flera vidareutbildningar som  Yin yoga 1 och 2 , Restorative Yoga, Yoga Nidra, Well Women Yoga Therapy, Sound Yoga mfl. Emma är även certifierad massageterapeut vid Axelsons Gymnastiska Institut och har god anatomisk kunskap med vana att modifiera utifrån individens enskilda behov.

Alla våra kursledare genomgår Medborgarskolans introduktionskurs och erbjuds ett gediget internt utbildningsprogram med möjlighet till fortsatt individuell utveckling.

• Medtag egen yogamatta om du vill, mattor finns även att låna vid behov.
  • Ha bekväma kläder på dig som gör att du kan röra dig fritt
  • Yoga gärna barfota (otaliga meridianer, nervändar och energipunkter börjar och slutar i fötterna, vilka är kopplade till hela kroppen)
  • Ät inte för nära inpå ett yogapass (matsmältningsprocessen försvårar träningen.
  • Drick vatten och ta det lugnt efter utfört yogapass – sträva efter att mjukstarta efter passet
  • Omklädningsrum och duschmöjligheter finns.
  • Hos oss på Medborgarskolan är alla deltagare och ledare försäkrade under aktiviteten/kursen samt till och från aktiviteten/kursen. Försäkringen omfattar ej egendom eller djur.

Friskvårdsbidrag
    Denna kurs är friskvårdsberättigad. Vill du ha ett kvitto på betald deltagaravgift och lämna till din arbetsgivare så maila till hej.mitt@medborgarskolan.se ( vi är ett momsbefriat studieförbund )

Vill du registrera ditt köp på epassi? Anmäl dig till kursen och invänta fakturan. Logga in på ditt epassi konto i mobilen och sök upp medborgarskolan mitt och respektive ort. Fyll i valfritt belopp och välj "betala i kassan". Epassi kommer att skicka ett kvitto på ditt köp som vi sedan bokar mot fakturan som du mottagit. Är använda beloppet mindre än fakturan så betala in mellanskillnaden på fakturan som du mottagit.

Alla kursstarter är preliminära. Du får en kallelse till kursen med definitivt startdatum cirka en vecka före kursstart.

Vill du delbetala kursen? Skriv i meddelanderutan vid din anmälan att du önskar delbetala.

Välkommen till oss

Våra lokaler ligger centralt i Örebro, Fredsgatan 14. i området Fanfaren.

Kök med mikrovågsugn, kyl, vi bjuder på kaffe eller te i entrén.

Kursstart kan komma att ändras och att startdatum är preliminärt. Observera att du alltid får en kallelse innan kursstart.

Vill du delbetala skriv, önskar delbetala i meddelande rutan.

Läs mer om delbetalning eller om våra allmänna villkor.

Medborgarskolan och folkbildning

Folkbildning skapar vi tillsammans i studiecirklar som drivs framåt genom kunskapsutbyte. Studiecirkeln är folkbildningsrörelsens klassiska kursform och kan handla om stort och smått, lokalt och globalt. Den kan genomföras vid träffar eller på distans och den enskilde deltagaren kan påverka cirkelns upplägg och innehåll efter demokratiskt inspirerad modell.

Medborgarskolan är ett humanistiskt studieförbund som ger dig möjlighet att lära, utvecklas och utbyta erfarenheter och tankar med andra människor. Vi har en bred verksamhet och samarbete med föreningar och organisationer inom många olika ämnen.

Medborgarskolan Örebro Fredsgatan 14

Fredsgatan 14, Örebro