Mariestad
24 Sep 2024
Dag

Musiken kraft - Antis resa mot läkning och frihet

Välkommen till en kostnadsfri föreläsning TISDAG 24/9 kl.18:00 K (Karlagatan 3)

Anti talar öppet om sina erfarenheter av att växa upp med en missbrukande förälder och de utmaningar som medberoende innebär. Att kämpa med att hantera sina känslor och känna sig ofta utanför, vilket ledde till ett liv med missbruk och kriminalitet.

Musikens kraft hjälpte honom att finna mening och struktur i livet, ett verktyg för läkning och återhämtningen. Detta har gett honom möjlighet att leva drogfri, ett värdigt liv som pappa till tre små barn och som yrkesarbetare.

Antis livshistoria är ett kraftfullt exempel på hur man kan övervinna svåra omständigheter, vikten av att ha någon eller något som kan fungera som en livlina och bygga ett nytt, meningsfullt liv. Hans berättelse har gett hopp och motiverat andra att hitta sina egna vägar till läkning och frihet från missbruk.

I samband med föreläsningen kommer utställningen ”Narkotikas påverkan på samhälle och miljö” att vara närvarande. Syftet med utställningen är att öka medvetenheten om de faror och konsekvenser som är förknippade med narkotika, inklusive dess påverkan på miljön samt dess koppling till terrorism, fattigdom och brottslighet.

Anmäl dig gärna här eller kom som du är!

Evenemanget är en del av Framtidskongressen i Mariestad 19-29/9

K. Skaraborg