16 Dec 2024
Dag

Vill du få verktyg för att känna dig tryggare och mer säker i vardagen? Anmäl dig och din grupp och lär er tekniker för att kunna försvara er.

Upplägg

Välkommen till vår 3-timmars workshop i feministiskt självförsvar – en perfekt teambuilding-aktivitet för företag, föreningar, kompisgäng, möhippor eller grupper som vill stärkas tillsammans! Under denna interaktiva träff lär ni er kraftfulla och praktiska tekniker för att öka er trygghet och självkänsla, både i vardagen och i offentliga miljöer.

Vi skräddarsyr tiden efter er! När ni anmäler er, bestämmer vi tillsammans en dag och tid som passar just er grupp. Tillsammans skapar vi ett tryggt utrymme där ni får dela erfarenheter, stötta varandra och slå hål på myter och fördomar kring sexuellt våld. Genom mentalt, verbalt och fysiskt självförsvar stärker vi vår inre kraft, vågar ta mer plats och känna oss mindre rädda i olika situationer.

Genom samtal och praktiska övningar får ni verktyg att hantera hot och övervinna rädslor, samtidigt som ni bygger en starkare gemenskap.

Kostnad:

• 499 kr per person
  • Är ni en grupp på över 10 personer? Då får ni ett paketpris på 4999 kr för hela gruppen!

När:

• enligt överenskommelse

Vart: Hagagatan 23 A, sal ser du på skärmen i entrén. Närmsta tunnelbana är Odenplan.

Observera att du behöva anmäla via mail om du har LMA-nummer eller samordningsnummer.

Har du svensk LMA-nummer eller samordningsnummer så ska du maila det, fullständigt namn, adress, telefonnummer och mailadress till folkbildning@medborgarskolanstockholm.se eller ring 010-157 63 61

Cirkelledaren

Vår cirkelledare Charlott Lihnell är diplomerad instruktör i feministiskt självförsvar och har tidigare jobbat i föreningen Feministiskt Självförsvar Göteborg, där hon hållt studiecirklar och även utbildat nya instruktörer. Charlott lägger extra stor vikt vid att skapa trygga rum och har alltid med sig det intersektionella perspektivet.

Intyg
Ett intyg på att du har genomfört studiecirkeln kan utfärdas om du uppfyller följande villkor: närvaro vid minst fyra av träffarna, där åtminstone en av dem måste vara bland de tre första träffarna.

Inga förkunskaper krävs, bara nyfikenhet!

Verksamheten görs med stöd från Stockholms stad.

Medborgarskolan

Hagagatan 23 A, Stockholm