Vännäs
3 Okt 2024
Victoria Kreuger

Hur gör man för att följa sin passion?

Biblioteket i Vännäs i samarbete med Medborgarskolan och Naturskyddsföreningen anordnar samtalsserien Djupet där besökarna får möta olika profiler med ett djupare samhällsengagemang än vad som kanske syns på ytan.

Tillsammans med moderator Sverker Olofsson gräver de i vad just deras samhällsintresse bottnar sig i.

ATT ALDRIG GE UPP

Sverker möter Bea Uusma  och Toby Cowern för ett intressant samtal.

Bea Uusma är polarforskare, läkare på Karolinska institutet, Augustprisvinnande författare och dessutom världens största expert på Andrée-expeditionen.

Toby Cowern är överlevnadsexperten som lämnat England för Västerbotten. I Bygdeträsk i Skellefteå kommun driver han en kursgård med internationella deltagare och håller överlevnadskurser i hela världen.

Bra att veta:

Platserna är begränsade så anmälan krävs. Har du anmält dig och får förhinder och inte kan medverka ber vi dig därför avboka din plats så att någon annan kan nyttja den.

Vid frågor kontakta:
Victoria Kreuger, verksamhetsutvecklare på Medborgarskolan