Röstånga
31 Okt 2024
Tors, Fre

Välkommen till medborgarskolans dagläger med dans i fokus. Två fartfyllda dagar med övernattning, halloween fest, olika dansstilar, inspiration och gemenskap.

Om lägret
Älskar du att dansa? Då är detta höstlovslägret vara något för dig. Under dessa två dagar får du möjlighet att prova på olika dansformer. Vi kommer fokusera på känsla och bygga upp olika koreografier.  Vi går igenom grundläggande teknik och siktar på två fart fyllda dagar med glädje och gemenskap. Vi kommer även ha en halloween fest på plats.
Vi kommer ha vissa danser alla tillsammans och vissa danser uppdelade. Det kommer finnas tre olika dansledare med på lägret och även en som hjälper till med matlagning.

Vi samlas kl 09.00 på parkering på Medborgarskolan i Kristianstad för samåka till Röstånga där vi hyrt en danssal och en villa för detta dansläger. Vi åker sedan tillbaka dagen efter kl 16.00 från Röstånga så då vill vi även samåka därifrån. Vi beräknar vara i Kristianstad igen kl 17.00 på fredagen. Vi förstår om inte alla har möjlighet att köra det är därför vi försöker ordna med samkörning. Vid anmälan, nämn i en notering om du kan köra bara det ena hållet och isåfall vilket håll eller om du är flexibel och kan köra antingen ena eller andra hållet. Nämn även om du inte har möjlighet alls att köra.

Vi är så taggade på att få möjlighet att utföra detta läger tillsammans md ditt barn/ungdom

För vem
Inga förkunskaper krävs, bara lusten och viljan att dansa.

Kursledaren
Tilda, Isadora och My.

Medtag:
-Behagliga mjuka kläder rekommenderas
-Nattkläder
-Hygiertiklar
-Kudde, sovsäck/täcke, uppblåsbar madrass, eller tunnare madrass (så alla packningar får plats i bilen)
-Haloween utstyrsel (om man vill)
-Om man vill ha eget snacks eller dricka

- All mat, dryck och fika ingår
- En studietimme omfattar 45 minuter.
- Vi kan inte garantera en plats förrän tillräckligt många anmälningar inkommit och kursen blir startklar. Invänta en kallelse som kommer med posten.

- Det går att dela upp kursavgiften på två eller tre månader utan extra kostnad.

Har du läst våra köpvillkor? Ta del av viktig information innan du anmäler dig. https://www.medborgarskolan.se/om-medborgarskolan/allmanna-villkor/

Rabatt på böcker
Som deltagare i Medborgarskolans kurser får du 6% rabatt på böcker hos Bokus och 10% hos Akademibokhandeln. Läs mer om hur du utnyttjar din rabatt här. https://www.medborgarskolan.se/om-medborgarskolan/formaner/

Om folkbildning
En kurs på Medborgarskolan är en ledarledd studiecirkel där alla deltagare kan påverka studiernas innehåll i en demokratisk anda. För folkbildning handlar om att lära tillsammans och av varandra.

Mötespalats söderåsen

Per Gummessonsväg 5, Röstånga