Stockholm
Tisdagar
Elin Bruun-Nystedt

Få platser kvar

Det finns inte något danskare än en härlig omgång "smorrebrod" med öl och snaps. Halvtreds, firs och halvfems!? När danskarna börjar räkna är det inte alltid helt lätt att hänga med. Velkommen!

Innehåll

Vi går igenom uttal, ord och grammatik för att försöka undvika de språkliga fallgropar som finns mellan våra språk.
Du får även en inblick i kulturen, i dansk geografi och vad som kan skilja danskarna och svenskarna åt.
Vi tränar hörförståelse och bygger upp det aktiva ordförrådet.

Upplägg

Kursen omfattar 2 x 45 min per tillfälle, vi träffas under 10 veckor. Eventuella uppehåll under kursen bestäms i början av kursen.

Förkunskaper

• Du kan förstå mycket enkla meningar, ställa frågor och besvara enkla frågor.
  • Du kan använda enkla fraser för att beskriva var du bor och människor du känner.
  • Du kan skriva korta, enkla meddelanden, t ex ett vykort med hälsningar.

Elin Bruun-Nystedt är född och uppvuxen i Köpenhamn. Hon kom till Sverige 2006 och är tvåspråkig i danska och svenska.

Det är något speciellt med våra kursledare...!
Våra kursledare har i regel språket som sitt modersmål eller har en gedigen utbildning inom sitt språk. De flesta har pedagogisk utbildning och erfarenhet av vuxenundervisning.
Medborgarskolan erbjuder varje termin många givande utbildningar som underlättar ledarens pedagogiska arbete och stimulerar till personlig utveckling.

Kursmaterial

Kursboken "Tio lektioner i danska" ingår inte i kursavgiften. Du kan köpa boken på Bokus.com eller på Akademibokhandeln.

Rabatt hos Bokus och Akademibokhandeln
Under den termin som du är deltagare hos Medborgarskolan får du 6 % rabatt på Bokus.com och 10 % på Akademibokhandeln.
Läs mer om hur du gör på Rabatt på kursmaterial

Liten grupp = 4 - 6 deltagare.
Alla kursstarter är preliminära. Du får en kallelse till kursen med definitivt startdatum ca 10 dagar före kursstart kursstart.
Vill du delbetala kursen? Skriv i meddelanderutan vid din anmälan att du önskar delbetala eller ring 010-157 63 61 så hjälper vi dig.

Medborgarskolan

Hagagatan 23 A, Stockholm