Malmö
20 Okt 2024
Söndagar

Är du en av dem som brukar stå vid dansgolven och titta beundrande på de som dansar och tänka "Ja, det där ser ju kul ut! Man kanske ändå skulle gå en kurs och lära sig dansa..."

Vi kommer att fokusera på bugg men också lära oss grunderna i fox och vals.
När du gått denna kurs är du välkommen till Medborgarskolans  "Bugga på Värnhem" på söndagar 18-21! Där får du möjlighet att vidareutveckla dessa danser.

Du måste inte ha en danspartner, men har du det så behöver ni båda anmäla er separat här på hemsidan. (notera partner i meddelandefältet)

På dansgolven är det vanligt att det finns fler följare än förare. Till många kvinnors besvikelse får de därför stå över flera danser.
Och på danskurser är det också ofta fler kvinnor än män som anmäler sig, vilket får till följd att många kvinnor nekas plats på kurser när de anmäler sig som följare.
På den här kursen kan du som kvinna/tjej också få möjlighet att lära dig "föra" om du vill det, och lära dig grunderna i förning!
Då har du möjlighet att bjuda upp och dansa med andra kvinnor som gärna vill dansa men saknar förare.

Det är viktigt att du skriver i meddelandefältet om du som ensam anmäler dig som förare eller som följare. Vi kommer att ha plats till 8 danspar, det vill säga att vi har plats för åtta förare och åtta följare.

Peter Boysen som haft flera privatkurser i dans.
Har du frågor hör av dig till Peter på 0707875297

Inga ytterskor i lokalen! Ta med dig danskor, finskor eller tex inomhus-träningsskor.

ANVÄND DITT FRISKVÅRDSBIDRAG HOS OSS!
Betala in kursavgiften och kontakta oss efteråt på: 075-241 68 50 / region.syd@medborgarskolan.se och begär kvitto som du kan lämna till din arbetsgivare.

Epassi:
Anmäl dig till kursen som vanligt och skriv i meddelanderutan att du betalar genom Epassi.
Välj betalningsmetod: Medborgarskolan faktura
Via Epassis (app/hemsida) väljer du det belopp du vill använda hos Medborgarskolan, beroende på hur mycket du har din pott.

Medborgarskolan - Värnhemstorget

Grangatan 2, Malmö