21 Sep 2024
Dag

Välkommen på föreläsning där du får en genomgång av AI-verktyget ChatGPT. Vi går igenom allt ifrån hur du kommer igång till hur du gör anpassningar av verktyget.

Upplägg

I den här föreläsningen går vi igenom viss grundläggande teori och annat som kan vara bra att ha koll på när man använder ChatGPT. Vi tittar på intressanta och konkreta exempel där du får lära dig allt ifrån att komma igång till att använda ChatGPT på ett sådant sätt att du optimerar förutsättningarna för att du ska få kvalitativa svar tillbaka från verktyget.

Föreläsningen äger rum lördag 21 september.

Föreläsningen startar kl 15:00 och slutar 16:30.

Plats

Föreläsningen äger rum fysiskt på plats (IRL) i Medborgarskolans lokaler i Stockholm.

Inga förkunskaper förutom grundläggande datorvana krävs.

Lärare Martin Ågren har lärarexamen, har studerat AI på universitet, och är van att använda generativ AI. Martin skriver regelbundet om AI online här:

Kursmaterial

Du behöver inte köpa något kursmaterial till föreläsningen.

Medborgarskolan

Hagagatan 23 A, Stockholm