Karlstad
24 Sep 2024
Tisdagar
82052

Gå en kurs i betonggjutning! På en betonggjutningskurs kan du lära dig att gjuta vackra och originella saker till din trädgård eller ditt hem i ett material som håller länge.

Betong är ett spännande och hållbart material som du kan göra allt ifrån vackra skålar och fågelbad till trampstenar, rabattdekorationer och konstverk av.

Innehåll

Här får du dig grundläggande kunskaper om betong, hur man blandar och hur man kan gå tillväga för att gjuta i betong.
Vi testar olika metoder, att gjuta i form, för att sedan jobba viddare med det och dekorera med bland annat mosaik.

Upplägg

Vi träffas under 5 veckor 3 x 45 min, varje vecka, samma dag och tid.

Teori varvas med praktik, men du arbetar främst med praktiskt lärande under handledning av våra kursledare.

Förkunskaper

Inga förkunskaper krävs.

Johan Svensson har studerat på Konsthögskolan i Malmö och Umeå. Han har undervisat på olika konstskolor, bland annat Kungliga konsthögskolan, Konstfack, Gerlesborgsskolan och Nyckelviksskolan, samt varit kursledare på Folkuniversitetet i Stockholm i skulptur, teckning och måleri och betong och mosaik.

Alla våra kursledare genomgår Medborgarskolans introduktionskurs och erbjuds ett gediget internt utbildningsprogram med möjlighet till fortsatt individuell utveckling.

Kursmaterial

Kursmaterial tillhandahålls av Medborgarskolan och är inkluderad i priset.

Under den termin som du är kursdeltagare hos Medborgarskolan har du en del förmåner du kan använda, exempelvis 6 procent rabatt hos Bokus och 10 procent rabatt hos Akademibokhandeln. Mer om våra förmåner.

Tips på vidareutveckling

Medborgarskolan har ett stort utbud inom andra hantverkskurser, läs mer på www.medborgarskolan.se  eller kontakta oss så försöker vi hjälpa dig att hitta något som passar.

Tänk på att du kommer jobba i en verkstad med lera och betong. Ta med lämpliga skor och egna arbetskläder/förkläde.

Hos oss på Medborgarskolan är alla deltagare och ledare försäkrade under aktiviteten/kursen samt till och från aktiviteten/kursen. Lär mer på Olycksfallsförsäkring | Medborgarskolan

Alla kursstarter är preliminära. Du får en kallelse till kursen med definitivt startdatum cirka en vecka före kursstart.

Vill du delbetala kursen? Skriv i meddelanderutan vid din anmälan att du önskar delbetala.

Medborgarskolan Herrhagen

Vasagatan 8, Karlstad