Jönköping
7 Dec 2024
Dag
Göran Hagmyr

Denna kurs är för dig som har en båt och behöver veta mer om hur motorn bör hanteras.

Du lär dig grunderna hur en båtmotor fungerar och hur den skall ges service.

UPPLÄGG
1 dag kl.10.00-16.00
Efter avslutad kurs har du möjlighet att göra examination för Båtmekaniker, kostnaden för examen betalas direkt till provförrättaren.

FÖRKUNSKAPER
Inga förkunskaper krävs. Bara ett intresse förväntas!

KURSMATERIAL
Ledaren förser kursmaterial.

KURSLEDARE:
Alla våra ledare har genomgått Medborgarskolans pedagogiska grundkurs som är anpassad för vuxenutbildning. Vi har ett ledarutvecklingsprogram som en del av vårt kvalitetssystem. Där erbjuder vi alla ledare kontinuerlig möjlighet till såväl personlig som pedagogisk/metodisk utveckling.

BRA ATT VETA:
Efter att kursen i teori är genomförd, kommer det att finnas möjlighet att avlägga ert prov hos oss av särsklid kvalificerd ledare inom området. Denna avgift ingår inte utan ni betalar direkt till Provförrättaren som är på ca 500 kr per prov.
Vid godkänd examination får du en stämpel i din blå intygsbok, denna fyller du sedan på med alla navigationsintyg du gör. Boken är skriven på svenska, engelska, tyska, franska och spanska. Hyr du båt utomlands är boken ett måste. Nästa steg i din teoretiska utbildning är Kustskepparen som gäller för fritidsbåt med obegränsad storlek inom- och utomskärs i dagsljus och i mörker.

Välkommen!

Medborgarskolan Jönköping Kunskapssalar