Ett manligt par dansar

Malmö
28 Sep 2024
Lördagar

Pardans har varit populärt runt hela världen i olika former. Tiodans delas upp i standard (vals, foxtrot, tango, wienervals och quickstep) och latin (cha-cha-cha, rumba, samba, paso doble och jive). Denna kurs undervisas på engelska.

På denna kurs arbetar vi med  grundstegen och enkla turer i latindanserna.
Kursledaren anpassar innehållet efter deltagarna.
Undervisningen kommer att vara på engelska.

FÖRKUNSKAPER
För dig som gått ballroom dance - latin american style kurs/er tidigare och är redo att dansa på en mer avancerad nivå.
Ledaren anpassar lektionen.
KURSLEDARE
Mikhail Salamatov
Det är något speciellt med våra kursledare! De genomgår kontinuerligt Medborgarskolans ledarutvecklingsprogram som är anpassad för vuxenutbildning. Programmet är en del av vårt kvalitetssystem, där det ingår såväl personlig som pedagogisk/metodisk utveckling.

Undervisningen är på engelska.
Vi vill att ni anmäler er i par så att ni har någon att dansa med. Detta pga att vi inte kommer att blanda danspartner under denna termin. Kursavgiften avser pris /deltagare.
Kursen är vecka, 7, 8 ,9 ,11, 13, 16, 17, 18 och 19. Om något tillfälle ställs in ex pga. sjukdom tas detta tillfälle igen i slutet av terminen.

Bekväma kläder och inneskor.

Invänta alltid din kallelse till kursen!

Gå två klasser inom dans och sång och få 300:- rabatt på den andra klassen, eller gå 3 klasser och få 500:- rabatt då din tredje klass. Går ej att kombinera med andra rabatter.

RABATT HOS BOKUS
Ta chansen och få rabatt på bland annat kurslitteratur. Ange ditt kursnummer som "Kampanjkod" och få 5% rabatt på www.bokus.com.
På www.medborgarskolan.se/bokusrabatt finns detaljerad information.

ANVÄND DITT FRISKVÅRDSBIDRAG HOS OSS!
Skatteverket godkänner att du använder ditt friskvårdsbidrag (som de flesta får av sin arbetsgivare) till att gå denna kurs. Gå en eller flera kurser, beroende på hur stort ditt bidrag är. Betala kursavgiften och kontakta oss på 075-241 68 50 / region.syd@medborgarskolan.se och begär kvitto till din arbetsgivare.

Medborgarskolan - Värnhemstorget

Grangatan 2, Malmö