Stockholm
9 Nov 2024
Lördagar
0 kr

Är du arbetssökande och drömmer om att starta ditt eget företag? Välkommen till vår studiecirkel där vi fokuserar på grunderna för att starta och driva eget företag.

Anmälan till Studiecirkel: Att Starta och Driva Eget Företag
Plats: Medborgarskolan, Hagagatan 23A
Ledare: Akrem Abdu
Kostnad: Kostnadsfritt
Målgrupp: Arbetssökande i åldern 18-65 år

Har du en dröm om att starta ditt eget företag men vet inte var du ska börja? Välkommen till vår studiecirkel, där vi tillsammans utforskar grunderna för att starta och driva eget företag. Under fyra inspirerande tillfällen kommer vår kunniga ledare Akrem att vägleda dig genom centrala moment som att utveckla en affärsidé, marknadsföra dig själv och sätta upp en hållbar budget.

Kursinnehåll:

Utveckling av affärsidé: Lär dig hur du formar och konkretiserar din affärsidé.
Marknadsföring: Få insikter i effektiva marknadsföringsstrategier för att nå din målgrupp.
Nätverkande: Upptäck hur du kan använda ditt nätverk för att få stöd och skapa kontakter.
Budgetering och ekonomisk planering: Förstå hur du skapar en realistisk budget och planerar för företagets ekonomi.
Kontakt med myndigheter: Lär dig om nödvändiga steg och kontakter i samband med att starta företag.
Praktiska tips för att komma igång: Få konkreta verktyg och råd för din företagsstart.
Denna studiecirkel är en unik möjlighet att få värdefull kunskap och inspiration som hjälper dig att ta det första steget mot att bli egenföretagare.

Anmäl dig idag för att säkra din plats! Vi ser fram emot att stödja dig på din spännande resa mot eget företagande.

Medborgarskolan

Hagagatan 23 A, Stockholm