Boden
Lilian Jonsson
1 195 kr

Akvarellmålning - grundkurs

Att Måla Akvarell är inte bara konst och en tavla på väggen, en viktig del är själva skapandet som ska kännas roligt och lustfyllt.

När vi skapar är vi i nuet, då händer positiva saker i kroppen, vi mår bättre och känner oss gladare och faktiskt är det bevisat, att just då, när man är i den känslan, försvinner bekymmer och smärta för en stund, så därför är allt skapande en fantastisk källa till helande.

Att se och känna att du kan skapa något som du med stolthet kan visa för andra, stärker också din självkänsla och ditt självförtroende.

UPPLÄGG

Denna kurs ska vara rolig och här ska du känna glädje och trygghet i ditt skapande och förstå att just du är unik och att det du skapar också kommer att vara unikt.  När kursen är klar, har du lärt dig grunderna i akvarell målning.

Du lär dig nya enkla och intressanta tekniker och övar på dessa under varje kväll vi träffas och det är också något du kan öva på hemma, om du har tid mellan träffarna.

KURSLEDARE

Lilian Jonsson är konstnär och har en lång erfarenhet av olika tekniker i måleri. Hon har målat akvarell under många år och har utbildat sig på olika konstskolor och hos privata lärare.

Alla våra kursledare genomgår Medborgarskolans pedagogiska grundkurs och erbjuds ett gediget internet utbildningsprogram med möjlighet till fortsatt personlig och pedagogisk/metodisk utveckling.

FÖRKUNSKAPER

Inga  förkunskaper krävs, du får hjälp och vägledning att lära dig allt du behöver genom att jobba med olika tekniker och övningar för att bygga upp dina bilder. Du kommer också att få grunderna i perspektiv och färglära.

MATERIAL

I kursen ingår material för 150:-/person, så allt som du inledningsvis behöver finns för dig,

så du behöver inte ta med dig något första gången.

Ni kommer att gå igenom vad som kan behöva kompletteras, tex några penslar, färger, papper etc.

Rabatt ges med 10 % om du under kursens gång handlar ditt material på Gilla butiken i Gallerian i Boden.

Alla kursstarter är preliminära. Du får kallelse till kursen med defenitivt startdatum ca en vecka före kursstart.

Vill du delbetala kursen?

Kontakta ditt lokalkontor för mer information.

Medborgarskolan Boden

Pontonjärvägen 7B (ING 3), Boden