Vännäs
23 Sep 2024
Måndagar
1 295 kr

Utforska, experimentera och lär känna akvarellens särart. Våga doppa penseln i färg och låt färgen flyta ut över papperets yta. Inget kan som akvarellen skildra himlens skiftningar, vattnets genomskinlighet, eller fånga naturens fantastiska nyanser av ljus och färg.

Innehåll och upplägg
I den här studiecirkeln får du lära dig grunderna i akvarellmålning. Vi utforskar vårens färger, stenar i skogen, kvällsmotiv med varmt ljus eller blommor, fåglar och insekter, din egen fantasi sätter gränserna för motiv valet.

Kursen sker under 4 måndagskvällar kl.18.30-21.00.
Vi håller till på i ateljén på Prånget, Östra Järnvägsgatan 5, Vännäs.

Förkunskaper
Kursen passar både dig som är nybörjare och dig som har mer erfarenhet.

Kursledare
Viktoria Karin Bergqvist har mångårig erfarenhet av undervisning inom konst, form och media och har master education examen och lärarlegitimation i konst och form samt informationsteknik. Viktoria K Bergqvist inspireras av naturens vackra föremål, mönster och geometriska symboler vilka återfinns genom nära möte och observationer i alla fysiska former.

Kursmaterial
Allt kursmaterial ingår i kursen.

Bra att veta
Kursstart kan komma att ändras och att startdatum är preliminära. Observera att du alltid får en kallelse/faktura innan kursstart.

Har du frågor kontakta:
Victoria Kreuger, verksamhetsutvecklare Medborgarskolan