Vännäs
6 Nov 2024
Onsdagar

Få platser kvar

Utforska, experimentera och lär känna akvarellens särart. Våga doppa penseln i färg och låt färgen flyta ut över papperets yta. Inget kan som akvarellen skildra himlens skiftningar, vattnets genomskinlighet, eller fånga naturens fantastiska nyanser av ljus och färg.

Innehåll och upplägg
I den här studiecirkeln får du lära dig grunderna i akvarellmålning. Vi utforskar vårens färger, stenar i skogen, kvällsmotiv med varmt ljus eller blommor, fåglar och insekter, din egen fantasi sätter gränserna för motiv valet.

Kursen sker under 6 onsdagskvällar kl.18.00-20.30.
Vi håller till på i ateljén på Prånget, Östra Järnvägsgatan 5, Vännäs.

Kursen passar både dig som är nybörjare och dig som har mer erfarenhet.

Erik Andersson har målat i många år och har haft utställningar bland annat på Liljevalchs. Han vill framför allt förmedla glädjen i måleriet, dela med sig av sina ämneskunskaper på ett inspirerande och engagerande sätt. Erik har studerat på Umeå konstskola.

Kursmaterial
All färg samt 2 akvarellpapper/tillfälle ingår. Vill man ha mer papper så finns det att köpa på plats och betalas med Swich.

Kursstart kan komma att ändras och att startdatum är preliminära. Observera att du alltid får en kallelse/faktura innan kursstart.

Har du frågor kontakta:
Victoria Kreuger