Umeå
15 Okt 2024
Tisdagar

Välkommen till en inspirerande akvarellkurs där du lär dig grunderna eller utvecklas vidare inom akvarellmåleri.

Om kursen

Vi går igenom grunderna i akvarell och de olika tekniker man kan använda sig av i sitt skapande. En stor del av tiden kommer bestå av att få måla och utveckla sina egna uttryck under handledning och stöd av ledaren. Mer information om träffarnas upplägg ger ledaren vid första träffen.

Viktoria Karin Bergqvist har mångårig erfarenhet av undervisning inom konst, form och media och har master examen och lärarlegitimation i konst och form samt informationsteknik. Hon målar själv och ställer ut sin konst. Viktoria K Bergqvist inspireras av naturens skönhet, mönster och geometriska symboler vilka återfinns i alla fysiska former.

Material

Färgoch penslar finns att låna och 300g akvarellpapper av bilig sort finns att tillgå, papper av hög kvalitet finns att köpa på plats, men det går även bra att ta med eget.

Förkunskaper

Inga förkunskaper krävs för denna kurs. Den passar både nybörjare och dig som målat akvarell tidigare.

Vi bjuder på kaffe och te.

Kursstarten kan komma att flyttas fram vid för få deltagare så vänta inte med din anmälan!

Har du frågor?

Kontakta verksamhetsutvecklare Helena Bylund