Piteå
23 Okt 2024
Onsdagar

Den här kursen i aktiekunskap för seniorer verkar vara en utmärkt introduktion till att lära sig att självständigt hantera sitt sparande.

INNEHÅLL OCH MÅL

- Grundläggande kunskaper om aktier och fonder.
- Användning av handelsplattformar och hur man kommer igång praktiskt med placeringar.
- Regler för framgångsrikt sparande.
- Hur man väljer aktier och bygger en portfölj.
- Kontoformer och nyckeltal, bland annat.

UPPLÄGG
Kursen är på tre tillfällen, den 23/10, 24/10 och 27/10 mellan 14.00-16.15

FÖRKUNSKAPER
Inga förkunskaper krävs, vilket gör kursen lättillgänglig för alla oavsett tidigare erfarenhet av aktie- eller fondhandel.

KURSMATERIAL
Kursmaterial kommer att erhållas av kursledaren. Rekommendation på bok för den som vill köpa är- Aktie- och fondhandboken : lär dig spara i aktier och fonder för en bättre privatekonomi (Häftad)

KURSLEDARE
Erika Lundemo

Alla våra ledare har genomgått Medborgarskolans pedagogiska grundkurs som är anpassad för vuxenutbildning. Vi har även ett ledarutvecklingsprogram som en del av vårt kvalitetssystem. Där erbjuder vi alla kursledare kontinuerlig möjlighet till såväl personlig som pedagogisk och metodisk utveckling.

KALLELSE/FAKTURA
Du får en kallelse skickad till angiven e-postadress ca en-två veckor innan kursstart. Startdatum är preliminärt och kan vid behov flyttas fram. Kursen kan komma att ställas in om det inte blir tillräckligt många deltagare. Ju tidigare du anmäler dig, desto större chans att kursen startar.

BRA ATT VETA
Vid frågor, funderingar eller specifika behov, tveka inte att kontakta oss.
Ring oss, 0911-15950 för mer information.

Glöm inte att läsa våra avbokningsvillkor om du vill avboka din plats!

Vill du delbetala så hittar du informationen på samma ställe.
Klicka här så kommer du direkt till allmänna villkor, delbetalning med mera.

RABATT HOS BOKUS OCH AKADEMIBOKHANDELN
Under tiden du går kursen hos oss på Medborgarskolan får du rabatt på Bokus och Akademibokhandeln.
Gå in på www.medborgarskolan.se/bokusrabatt där hittar du detaljerad information om rabatterna.

MEDBORGARSKOLAN OCH FOLKBILDNING
Folkbildning skapar vi tillsammans i studiecirklar som drivs framåt genom kunskapsutbyte. Studiecirkeln är folkbildningsrörelsens klassiska kursform och kan handla om stort och smått, lokalt och globalt. Den kan genomföras vid träffar eller på distans och den enskilde deltagaren kan påverka cirkelns upplägg och innehåll efter demokratiskt inspirerad modell.

Medborgarskolan är ett humanistiskt studieförbund som ger dig möjlighet att lära, utvecklas och utbyta erfarenheter och tankar med andra människor. Vi har en bred verksamhet och samarbete med föreningar och organisationer inom många olika ämnen.

Medborgarskolan Piteå

Prästgårdsgatan 30, Piteå