Hyr musikstudio och replokal mitt i Stockholm

Vill du bättra på dina DJ-skills, starta en kör eller repa med ditt band? På Assessorsgatan 14 på Södermalm i Stockholm har Medborgarskolan två fullutrustade musikstudios och ett allrum som kan användas till akustiska spelningar. Vi vill att fler ska få möjligheten att påbörja eller fortsätta sin musikaliska utveckling och hyr därför ut lokalerna till ett förmånligt pris.

Vårt mål är att sänka trösklarna för kulturutövande i Stockholm och skapa rum som är tillgängliga för många. Därför är vår musikverksamhet öppen för alla, oavsett förkunskap. Utöver möjligheten att hyra lokalerna erbjuder vi också kurser till låg avgift för de som vill lära sig mer om att vara DJ, producera musik och skriva låtar. Om du startar en egen studiecirkel för sin verksamhet, till exempel för ett band eller en kör där ni utövar och lär er mer om hantverket tillsammans, får du också rabatt på lokalhyran.

Musikstudio och allrum

Assessorsgatan finns det två fullutrustade musikstudios som passar bra till inspelning och produktion av musik, podcast och annat ljudmaterial. Våra studios kan också användas för repetition av akustisk karaktär. Den stora studion rymmer upp till åtta personer och i den lilla får tre personer plats. I varje studio finns all teknik som behövs för att spela in och producera musik på grundläggande och avancerad nivå. I den stora studion, som består av två rum, finns också instrument som elpiano, stålsträngad elgitarr och akustisk gitarr. En komplett specifikation av utrustningen i respektive studio hittar du här.

I lokalen finns också ett allrum som kan användas för körrepetitioner och små akustiska spelningar. Allrummet rymmer ungefär tio personer. Om du behöver en större lokal till din spelning kan vi hjälpa dig med kontakter till våra andra samarbetspartners.

Så bokar du lokal

Det är enkelt att boka våra lokaler. Första gången mejlar du till vår verksamhetsutvecklare Axel Dalsmo och därefter kan du boka studion via boka.se/amplifiedequally. Du väljer själv om du vill hyra en halvdag (4 timmar) eller heldag. Lokalerna kostar från 250-350 kronor för en halvdag och med en studiecirkel får du 100 kronor rabatt per session.

Om ni är fler än tre personer rekommenderar vi er att starta en studiecirkel för att få reducerad hyra och tillgång till andra förmåner, som utlåning av musikutrustning, rabatt på merch och att delta i spelningar. På medborgarskolan.se hittar du program med kommande kurser och evenemang på Assessorsgatan.

Amplified

Amplified är studieförbundet Medborgarskolans musikverksamhet, som bland annat kommer att bedrivas på Assessorsgatan. Hos oss samlas musiker som producerar, skriver och spelar i olika band. Idag finns det hundratals musiker som har studiecirkel hos oss, unga som gamla, som spelar allt från hårdrock till folkmusik. Vi hjälper anslutna band och musiker med bland annat replokaler, utrustning, speltillfällen, studiotid och utbildningar.

Vill du veta mer?

Vi hjälper dig gärna att utveckla ditt musikintresse. Hör av dig till oss så berättar vi mer om hur du går tillväga för att boka lokal, starta studiecirkel eller anmäla dig till framtida kurser. Har du idéer eller förslag på aktiviteter som borde finnas på Assessorsgatan? Berätta för oss, så kan de bli verklighet framöver!

Axel Dalsmo, verksamhetsutvecklare: axel.dalsmo@medborgarskolanstockholm.se

Tess De la Cour, verksamhetsutvecklare: tess.delacour@medborgarskolanstockholm.se