dansgrupp

3 Maj 2024
Fredagar
Hanna Alvén

Dansa dig i form! En lämplig kurs för dig som vi vill prova på olika typer av danser. Allmän rytmisk dansträning till World Music, t ex afro, latin och jazz, stepp, oriental och flamenco. Du tränar smidighet, styrka och koordination och får glädje för både kropp och själ!

Olika rytmövningar med betoning på axlar, höfter och fötter, även klapp. Enklare stegkombinationer på stället och över dansgolvet. Tempoträning, enskilda dansövningar, improvisation och konditionsövningar. Vi håller ett lite lägre tempo på denna kurs.

För vem
Denna kurs är en nybörjare/lätt fortsättningskurs. Den är för dig som är nybörjare alternativt dig som dansat tidigare. Är du nybörjare är det bra om du tidigare dansat någon annan form av dans såsom jazzdans eller liknade i någon terminer.

Hanna Alvén

ANVÄND DITT FRISKVÅRDSBIDRAG HOS OSS!
Skatteverket godkänner att du använder ditt friskvårdsbidrag (som de flesta får av sin arbetsgivare) till att gå denna kurs. Gå en eller flera kurser, beroende på hur stort ditt bidrag är. Betala kursavgiften och kontakta oss på 075-241 68 50 / region.syd@medborgarskolan.se och begär kvitto till din arbetsgivare.

Bekväma och lätta kläder, skor som ej är för tröga eller för hala, efter egen smak.

Exakt startdatum kommer tillsammans med kallelse och faktura. Här på webben kan du också se startdag, för vi uppdaterar sidan hela tiden. Eventuell rabattorsak anges vid anmälan. Intyg krävs. Kursavgiften går att dela upp på två eller tre månader.

RABATT PÅ DANS-, MUSIK, SÅNG OCH TEATERKURSER (gäller ej individuell undervisning)
Gå två klasser inom dans och sång och få 300:- rabatt på den andra klassen, eller gå 3 klasser och få 500:- rabatt på din tredje klass.
Går ej att kombinera med andra rabatter. Gäller på klasser som är 9 gånger eller längre och som går parallellt med varandra under terminen. Rabatten är personlig och gäller ej syskon och familj.

RABATT
Alla som går kurs hos oss får rabatt på Bokus.
Läs mer om hur du gör http://www.medborgarskolan.se/toppmeny/kurser-forelasningar/rabatt-pa-kursmaterial

Medborgarskolan - Kultur

Bangatan 10 A (en trappa ner), Lund