Jönköping
Monica Bardoczi

Få platser kvar

Innehåll

Salsa footwork är ett komplement till parsalsan där vi jobbar med koordination, rytmik och korta koreografiliknande stegsekvenser som även kallas shines. Vi går igenom teknik för de olika salsastegen samt kroppshållning. Lektionerna är anpassade både för killar och tjejer.

Lektionerna sker enlig Fernando Sosa´s undervisningsmetod.

Upplägg

12 kurstillfällen

1 h/tillfälle

Förkunskaper

Denna kurs är för dig som gått Nybörjare Steg 1.

Kursen är för dig 18 år och upp och vi välkomnar både killar och tjejer.

Kursledare: Monica Bardoczi

Monica har en enorm passion för dans och har haft det i hela sitt liv och då framför allt till salsan. Under tonåren har hon dansat jazzdans, modern dans och balett. Hon deltar årligen på en av Sveriges stora salsakongresser där internationellt erkända dansare undervisar och därifrån får hon sin inspiration till sin styling. Under våren 2020 har Monica genomgått en utbildning för Fernando Sosa via World mastery.

Alla våra ledare har genomgått Medborgarskolans pedagogiska grundkurs som är anpassad för vuxenutbildning. Vi har ett ledarutvecklingsprogram som en del av vårt kvalitetssystem. Där erbjuder vi alla ledare kontinuerlig möjlighet till såväl personlig som pedagogisk/metodisk utveckling.

Kursmaterial

Bekväma och lediga kläder som går bra att dansa i.

Vill man kunna snurra utan problem så rekommenderar vi skor med glidvänlig sula.

EJ ute skor då det skadar dansgolvet.

Välkommen till oss

Lektionerna hålls i Medborgarskolans danslokal på Kämpevägen 35 i Jönköping.

Dusch och omklädningsrum finns.

Se till att du vid anmälan alltid uppger mail och mobilnummer så vi lätt och snabbt kan nå dig med viktigt information. Blir en lektion exempelvis inställd informerar vi dig om detta via sms.

Under sportlovet (vecka 7) samt påsklovet (vecka 14) är det ingen undervisning om inte kursledaren meddelar annat. Skulle en lektion behöva ställas in exempelvis pga. sjukdom kan detta komma att tas igen under lovet om ledaren väljer det.

Vi reserverar oss för att startdatum kan komma att ändras, alternativt att kursen ej kan starta pga. för få anmälda deltagare.

Kallelse skickas alltid ut innan kursstart via e-post eller vanligt post.

Du är välkommen att prova första tillfället, du behöver fortfarande göra en anmälan till kursen. Vill du inte fortsätta efter första tillfället, kontakta Medborgarskolan innan andra kurstillfället så får du kostnadsfritt avanmäla dig från kursen, annars debiteras hela kursavgiften.

Vill du delbetala kursen? Skriv i meddelanderutan vid din anmälan att du önskar delbetala.

Länk till allmänna villkor: https://www.medborgarskolan.se/om-medborgarskolan/allmanna-villkor/

Välkommen!

Medborgarskolan Jönköping Danssalar