Lund
9 Sep 2024
Måndagar

Pyttedans är vår dansklass för de allra minsta. Barnets rörelsemöjlighet och uttrycksförmåga utforskas genom olika förflyttningssätt ( krypa, gå, rulla, hoppa, galoppera) samt rörelseramsor/sånger med musik anpassad utifrån barnens ålder. Barn och en medföljande vuxen dansar tillsammans på lektionerna.

Danslek med fokus på lek med ökad kroppsuppfattning, rumsuppfattning, självförtroende och samarbete som mål. Koordination och balansträning i grov och finmotorik samt spänning och avspänning ingår också. Träning att ta instruktioner i grupp, att följa andra, men även utvecklas individuellt i att kunna styra sin egen kropp. Vi använder olika sorters musik som är anpassad till barn och gör individuella danser, dans i par och danser i hel grupp.
Du som vuxen (en per barn), är med som stöd till barnet samtidigt som det ger en trevlig dansstund tillsammans.

För vem
Barn och förälder kan gå den här kursen både om de är nybörjare och om de har varit med på pyttedans tidigare. Fokus ligger på att ha kul tillsammans, hitta rörelseglädje och leka in de olika danserna.

Helene Skogspil – förskollärare med musik, rörelse och danslek som specialintresse. Många års erfarenhet av arbete med barn både inom anställningar, kursverksamhet och i egen regi.

Mjuka oömma kläder , en mockasin, halksocka eller mjuk sko är bra klädsel.

Barnet ska ha fyllt två år för att gå kursen.

Har du läst våra köpevillkor? Ta reda på viktig information innan du anmäler dig eller vänd dig till oss för upplysning.
Det går att dela upp betalningen på två eller tre tillfällen utan extra kostnad. Ange önskemål om detta vid anmälan.
Startdatum i din bokningsbekräftelse är preliminärt.
Invänta alltid kallelse! Eventuell rabattorsak anges vid anmälan, (intyg krävs).

Rabatt på dans- musik-, sång- och teaterkurser (gäller ej individuell undervisning)
Gå två klasser inom dans och sång och få 300:- rabatt på den andra klassen, eller gå 3 klasser och få 500:- rabatt på din tredje klass.

Går ej att kombinera med andra rabatter. Gäller på klasser som är 9 gånger eller längre och som går parallellt med varandra under terminen. Rabatten är personlig och gäller ej syskon och familj. Rabatten gäller ej heller privatlektioner.

Rabatt
Alla som går kurs hos oss får rabatt på Bokus.
Läs mer om hur du gör http://www.medborgarskolan.se/toppmeny/kurser-forelasningar/rabatt-pa-kursmaterial

Medborgarskolan - Kultur

Bangatan 10 A (en trappa ner), Lund