Karlstad
14 Aug 2024
Ons-Fre

Kom och dansa modern-/jazzdans tillsammans i en öppen miljö där alla är välkomna. Här dansar vi för att ha kul ihop!

Innehåll

Tillsammans kommer vi att testa på och lära oss grunder i jazzdans och modern dans. I den moderna nutida dansen utforskar vi kroppens rörelse och uttrycksmöjligheter och medans jazzen är dynamisk och bygger på smidighet, koordination och rytm.
Alla är välkomna oavsett tidigare erfarenhet!!
Vi ses under tre timmar i tre dagar för att dansa, men allra främst, ha kul ihop!

För vem

Den här sommarkursen riktar sig både till dig som är nybörjare och dig som har danserfarenhet.

Kursen vänder sig till dansintresserade unga 13-15 år.

Matilda har dansat sedan hon var 12 år gammal och har brunnit för det ända sen dess. Hon har sedan 5 år tillbaka undervisat såväl barngrupper som unga vuxna i jazz och modern dans. Hennes främsta ledord under lektionerna är dansglädje och utforskande.

Alla våra kursledare har genomgått Medborgarskolans pedagogiska grundkurs som är anpassad för vuxenutbildning. Vi har ett ledarutvecklingsprogram som en del av vårt kvalitetssystem. Där erbjuder vi alla ledare kontinuerlig möjlighet till såväl personlig som pedagogisk/metodisk utveckling.

Kursmaterial

Bekväma rörliga träningskläder (tights, hotpants, mjukisbyxor, t-shirt, linne) antingen strumpor eller barfota.

Denna sommarlovskurs är ett samarbete med Karlstad kommun och är kostnadsfri. Vi kommer att servera mellanmål till alla unga som ingår i kursen.

Du får en kallelse till kursen ca en-två veckor innan kursstart. Startdatum är preliminärt och kan vid behov flyttas fram. Kursen kan komma att ställas in om det inte blir tillräckligt många deltagare. Ju tidigare du anmäler dig, desto större chans att kursen startar. Vi förbehåller oss rätten att vid behov byta kursledare och/eller kurslokal.

Som deltagare i någon av Medborgarskolans kurser får du 6 procents rabatt på böcker hos www.bokus.com. Du får också 10 procents rabatt på böcker i Akademibokhandelns butiker.

Vill du delbetala kursen? Kontakta ditt lokalkontor för mer information eller ange detta i meddelandefältet vid anmälan på webben.

Medborgarskolan Herrhagen

Vasagatan 8, Karlstad