Falkenberg
8 Sep 2024
Söndagar
895 kr

Nybörjarkursen för barn som vill börja dansa en spännande och frigörande dans. Tillsammans lär vi oss grunderna i modern dans, bygger upp ett flow och får chansen att lära känna vår kropp.

Innehåll
Mångsidigheten inom modern dans gör att det är lätt att lära sig grunder och känna dansglädje utan att ha dansat tidigare. Lektionerna består av uppvärmning, stretching, teknik, koreografi och eventuell avslappning vid vissa tillfällen.

Förkunskaper
Inga förkunskaper krävs.

Kursledare
Alla våra kursledare genomgår Medborgarskolans pedagogiska grundkurs och erbjuds ett gediget internt utbildningsprogram med möjlighet till fortsatt personlig och pedagogisk/metodisk utveckling.

Kursmaterial
Använd gärna mjuk och ledig klädsel. Medtag vattenflaska.

Bra att veta
Denna kurs ingår i Aktiv Ungdoms utbud, vilket gör att du automatiskt blir medlem i Aktiv Ungdom. Medlemsavgiften specificeras på första fakturan under medlemsåret och ingår i kursavgiften.

Omklädningsrum finns.

Du får en kallelse till kursen innan kursstart. Startdatum är preliminärt och kan vid behov flyttas fram. Kursen kan komma att ställas in om det inte blir tillräckligt många deltagare. Ju tidigare du anmäler dig, desto större chans att kursen startar. Vi förbehåller oss rätten att vid behov byta kursledare och/eller kurslokal.

Som deltagare i någon av Medborgarskolans kurser får du 6 procents rabatt på böcker hos www.bokus.com. Du får också 10 procents rabatt på böcker i Akademibokhandelns butiker.

Vill du delbetala? Läs mer om hur du gör under rubriken ”Kursavgift och betalning” på www.medborgarskolan.se/om-medborgarskolan/allmanna-villkor

Medborgarskolan Falkenberg

Holgersgatan 21, Falkenberg