Örebro
1 Sep 2024
Söndagar

Drömmer du om att måla? Här kan du tillsammans med ett barn upptäcka måleriets magiska värld, få baskunskaper i färglära och skuggning men framförallt inspireras till att vara kreativa och måla mera.

Innehåll
Att måla i akryl är roligt och enkelt. En vattenlöslig, luktfri och snabbtorkande färg som kan varieras i det oändliga med hjälp av fantasin. Varje sammankomst innehåller lite teori men mest praktiska övningar. Vi går lättare in på att upptäcker material, färgblandning, bildkomposition, att skapa ljus, skugga, volym, struktur och perspektiv.

Kursen omfattar 2 x 45 min per tillfälle, samma dag, samma tid varannan vecka

Inga förkunskaper krävs

Vahid Vahidian är en erfaren konstnär inom lera måleritekniker som akryl- & oljemålning, teckning och akvarell, han är specialinriktad på japanskt måleri med tusch men och kunnig kursledare inom både film och foto.
Du kan läsa mer om honom och hans konst här: https://vahidianvahid.wixsite.com/minsida
Alla våra kursledare genomgår Medborgarskolans introduktionskurs och erbjuds ett gediget internt utbildningsprogram med möjlighet till fortsatt individuell utveckling.

Kursmaterial
Kursmaterial köps av deltagaren, stafflier finns på plats.

Materiallistan ta med till kurs:
Måla med akryl
Akrylfärgsset
Penslar för akrylmåleri, duk och maskeringstejp, gärna pannå med.
Engångstallrikar( används som palett)

Under den termin som du är kursdeltagare hos Medborgarskolan får du 5 % rabatt på www.bokus.com. Rabatten gäller böcker, pappers- och kontorsvaror. Kontakta ditt lokalkontor för att få rabattkoden.

Tips på vidareutveckling
Medborgarskolan har ett stort utbud av Ateljé och Hantverkskurser, upptäck vårt kursprogram för att hitta något annat som verkar spännande.

Stafflier finns på plats, tag med förkläde eller ha oömma kläder.

Vid anmälan: Anmäl endast den vuxna, uppge barnets personnummer i notering/meddelande.
Priset inkluderar 1 vuxen och 1 barn ( ett extrabarn kostar 750kr)
Rekommenderad ålder på ungdomen ca 7-11 år

Alla kursstarter är preliminära. Du får en kallelse till kursen med definitivt startdatum cirka en vecka före kursstart.

Hos oss på Medborgarskolan är alla deltagare och ledare försäkrade under aktiviteten/kursen samt till och från aktiviteten/kursen
Lär mer på Olycksfallsfrskring | Medborgarskolan

Vill du delbetala kursen? Skriv i meddelanderutan vid din anmälan att du önskar delbetala.

Medborgarskolan Örebro Fredsgatan 14

Fredsgatan 14, Örebro