Växjö
15 Jun 2024
Dag

En workshop med fokus på att återanvända gamla jeans och omvandla dem till nya och unika skapelser!

Välkommen till en inspirerande workshop där vi utforskar konsten att återanvända gamla, slitna jeans och förvandla dem till något nytt och spännande! Under dagen kommer vi att utforska olika tekniker och idéer för att ge dina gamla jeans nytt liv och skapa unika plagg eller accessoarer.

Workshopen leds av Catharina Wedin, en passionerad hantverkare med lång erfarenhet av att arbeta med återvunna material. Med sin expertis och entusiasm kommer Catharina att guida dig genom processen steg för steg och ge dig inspiration för att låta din kreativitet flöda.

Du behöver inga förkunskaper för att delta i denna kurs, bara en grundläggande kunskap om sömnad är tillräcklig. Under dagen kommer du att ha tillgång till olika mönster för att skapa dina egna unika verk men tar gärna med dina egna också.

Plats: Medborgarskolan Växjö, Vintervägen 2

Tid:  Lördag den 15:e juni kl. 10.00-16.00

Kostnad: 280 kr

Lunch: Lunch tas med själv.

Material:
För att delta i workshoppen behöver man ta med sig egen symaskin och material (gamla,trasiga jeans) att skapa med. Ta gärna också med resterande material i denna lista.

Symaskin eller overlook
Sytråd och nålar
Sax
Broderigarn och synål
Tygrester
Gamla och trasiga jeans
Mönsterpapper
Pärlor och knappar
Olika band och spetsar
Färgpennor och block
Eget material som du önskar använda

10.00: Inledning och Fika. Catharina introducerar dagens agenda.

10.30-12.00: Catharina guidar och visar olika tekniker och mönster för att använda de återvunna materialen på kreativa sätt.

12.00-13:00: Lunchpaus för att äta medhavd lunch och koppla av innan eftermiddagens aktiviteter.

13.00-14.30: Efter lunchen fortsätter workshoppen.

14.30-16.00: Arbetet fortsätter och workshoppen avslutas med en sammanfattning av dagen och möjlighet för deltagarna att visa upp sina skapelser för varandra. Det bjuds på fika och diskussion om fortsatt inspiration och möjligheter att fortsätta utforska återanvändning av material.

Anmälan och kallelse:

Anmäl dig genom att klicka på Anmäl dig här. Som deltagare under 18 år måste målsman stå som annan betalare vid anmälan.

Glöm inte att uppge mobilnummer och mejladress vid anmälan för att inte missa viktig information angående kursen.

Om kursen skulle ha för få anmälda meddelar vi dig 1-2 veckor innan kursstart.

Kallelse till kursen skickas till dig via mejl ca en vecka innan kursstartdatum som en bekräftelse på kursstart. I kallelsen följer även information om kursen.

Har du frågor angående kursen kontakta:

Verksamhetsutvecklare

Lone Wåxnäs