Gå en kurs och lär dig dansa hiphop! Hiphopdans är ett samlingsnamn för alla dansstilar främst utförda till hiphopmusik eller som har utvecklats som en del av hiphopkulturen. Hiphop innehåller ett brett spektrum av stilar. De ursprungliga hiphopdanserna skapades på 1970-talet och gjordes populära av olika dansgrupper i USA.

Hiphop är en intensiv träningsform. På en kurs i hiphop dansar vi både till den senaste hitlistemusiken inom hiphop, funk, soul och R&B, men även till gamla godingar.

Våra kurser i hiphop innehåller grundläggande teknikträning och enkla förflyttningssteg samt styrketräning specifikt anpassad till ämnet med fokus på mage, rygg och armar. Vi gör rytmiska steg, hopp och rörelser till tuffa beats. En kurs i hiphop är studsig, utmanande och konditionskrävande! Välkommen på en kurs och lär dig dansa hiphop.

Vårt utbud inom Hiphop

Din sökning"" visar 3 resultat i

Sortera på:

Läs vidare om "Tiktok - Trendiga danser 8-12 år"
Friskvård
Barn och unga

Tiktok - Trendiga danser 8-12 år

Ort: KristianstadStartdatum: 7 Sep 2024Tid: 11:00-11:45Antal tillfällen: 11 st tillfällenDagar: LördagarPris: 0 kr
Läs vidare om "Hip Hop dansklasser"

Hip Hop dansklasser

Ort: GöteborgStartdatum: 27 Aug 2024Tid: 17:30-19:00Antal tillfällen: 10 st tillfällenDagar: TisdagarPris: 1 995 kr

Ämnen inom dans och teater