Kristianstad
24 Jun 2024
Mån-Ons

Välkommen till medborgarskolans dagläger med dans i fokus. Tre fartfyllda dagar med olika dansstilar, inspiration och gemenskap.

Om lägret
Älskar du att dansa? Då är detta sommarläger något för dig. Under dessa tre dagar får du möjlighet att prova på olika dansformer. Vi kommer fokusera på känsla och bygga upp olika koreografier.  Vi går igenom grundläggande teknik och siktar på tre fart fyllda dagar med glädje och gemenskap. Vi inleder dagen med två danspass, därefter blir det lunch med egenhavd matsäck och sedan avslutar vi med ytterligare två pass.

Schema för en dag
09.00-09.45: Dans
10.00-10.45: Dans
11.00-11.45: Fika/lunch (var och en tar med egen mat)
11.45-12.30: Dans
12.45-13.30: Dans/stretch

För vem
Inga förkunskaper krävs, bara lusten och viljan att dansa.

Kursledaren
Agnes och Paulina

Behagliga mjuka kläder rekommenderas, kanske ett ombyte då vi dansar hela dagen. Ta gärna med en vattenflaska, lunch och något extra snacks.

- En studietimme omfattar 45 minuter.
- Vi kan inte garantera en plats förrän tillräckligt många anmälningar inkommit och kursen blir startklar. Invänta en kallelse som kommer med posten.
- Det går att dela upp kursavgiften på två eller tre månader utan extra kostnad.

Har du läst våra köpvillkor? Ta del av viktig information innan du anmäler dig. https://www.medborgarskolan.se/om-medborgarskolan/allmanna-villkor/

Rabatt på böcker
Som deltagare i Medborgarskolans kurser får du 6% rabatt på böcker hos Bokus och 10% hos Akademibokhandeln. Läs mer om hur du utnyttjar din rabatt här. https://www.medborgarskolan.se/om-medborgarskolan/formaner/

Om folkbildning
En kurs på Medborgarskolan är en ledarledd studiecirkel där alla deltagare kan påverka studiernas innehåll i en demokratisk anda. För folkbildning handlar om att lära tillsammans och av varandra.

Medborgarskolan Danssal Kristianstad

Magasinsgatan 2 - Ingång På Baksidan, Kristianstad