Degeberga
3 Sep 2024
Tisdagar
395 kr

Dans för alla vänder sig till dig som älskar att dansa.

Om kursen
Kristianstads kommun uppmuntrar sina verksamheter att samverka med den ideella sektorn. Utifrån detta och att musik och rörelse främjar alla varianter av hälsa planerar mötesplats Degeberga och Kristianstads Fritidsgårdsforum att erbjuda "Dans för alla" tillsammans med Medborgarskolan.

Dans för alla innebär just musik och rörelse där alla kan delta. Tillsammans med en dansledare kan yngre och äldre mötas utifrån var och ens förutsättningar vilket även kan bidra till flera olika sociala sammanhang. Alla kan delta, stående eller sittande, ensam eller med en partner.

Fokus ligger på att kunna njuta av dansen tack vare den enkla koreografin och glada musiken. Genom dessa danslektioner ökar du både din psykiska och fysiska hälsa, du frigör endorfiner och öka ditt självförtroende, samtidigt som du får träna din kondition, stärka musklerna och bygga upp din balans.

Kursledaren
Camilla Persson.

För vem
Det krävs inga förkunskaper, alla utgår från sin egen förmåga.

• Vi kan inte garantera en plats förrän tillräckligt många anmälningar inkommit och kursen blir startklar. Invänta en kallelse som kommer med posten.

Har du läst våra köpvillkor? Ta del av viktig information innan du anmäler dig. https://www.medborgarskolan.se/om-medborgarskolan/allmanna-villkor/

Använd ditt friskvårdsbidrag hos oss
Skatteverket godkänner att du använder ditt friskvårdsbidrag (som de flesta får av sin arbetsgivare) till att gå denna kurs. Gå en eller flera kurser, beroende på hur stort ditt bidrag är. Betala kursavgiften och kontakta oss på 075-241 68 50 / region.syd@medborgarskolan.se och begär kvitto till din arbetsgivare.

Rabatt på böcker
Som deltagare i Medborgarskolans kurser får du 6% rabatt på böcker hos Bokus och 10% hos Akademibokhandeln. Läs mer om hur du utnyttjar din rabatt här. https://www.medborgarskolan.se/om-medborgarskolan/formaner/

Om folkbildning
En kurs på Medborgarskolan är en ledarledd studiecirkel där alla deltagare kan påverka studiernas innehåll i en demokratisk anda. För folkbildning handlar om att lära tillsammans och av varandra.

Degebergas Tingshus

Tingstorget 11, Degeberga