Kristianstad
8 Sep 2024
Söndagar
985 kr

Balett stärker kroppen på ett effektivt sätt och utvecklar dansteknik som hjälper med balans och kroppskontroll både i vardagen och i andra dansformer. Balett ger en grundträning i både stryka, rörlighet och balans.

Om kursen
Här tränar vi smidighet och koordination. Klassisk musik förbättrar taktkänslan samtidigt som den ger utrymme att hitta din egen danspersonlighet.

För vem
Inga förkunskaper krävs.

Kursledaren
Veronica är estetiskt lagd med ett gediget dansintresse. Hon började dansa som barn och på gymnasiet gick hon estetiska programmet med inriktning dans. I vuxen ålder har hon tagit danskurser i balett och jazz. Hon har god erfarenheter av att leda dans för både barn, unga och vuxna. Veronica vill sprida dansglädje, inspirera och stärka självkänslan.

Kursmaterial
Balettdräkt/gymnastikdräkt/mjuka rörliga kläder, vanliga strumpbyxor och mjuka balettskor. Mycket finns att köpa på H&M eller på Balettshop i Malmö eller Stockholm. Det finns även internetbutiker av olika slag.

Bra att veta
Uppehåll v.44. Stor uppvisning den 1 dec på teatern i Kristianstad. Kursen hålls i Medborgarskolans Danslokal på Magasinsgatan 2 – gå runt huset till baksidan och lastbryggan – där är ingången. Missade du kursstarten? Då kan du efteranmäla dig och betala de resterande träffarna.

- En studietimme omfattar 45 minuter.
- Vi kan inte garantera en plats förrän tillräckligt många anmälningar inkommit och kursen blir startklar. Invänta en kallelse som kommer med posten.
- Det går att dela upp kursavgiften på två eller tre månader utan extra kostnad.

Har du läst våra köpvillkor? Ta del av viktig information innan du anmäler dig. https://www.medborgarskolan.se/om-medborgarskolan/allmanna-villkor/

Rabatt på böcker
Som deltagare i Medborgarskolans kurser får du 6% rabatt på böcker hos Bokus och 10% hos Akademibokhandeln. Läs mer om hur du utnyttjar din rabatt här. https://www.medborgarskolan.se/om-medborgarskolan/formaner/

Om folkbildning
En kurs på Medborgarskolan är en ledarledd studiecirkel där alla deltagare kan påverka studiernas innehåll i en demokratisk anda. För folkbildning handlar om att lära tillsammans och av varandra.

Medborgarskolan Danssal Kristianstad

Magasinsgatan 2 - Ingång På Baksidan, Kristianstad